El dret a una alimentació saludable

Hola !!
Som Eugènia , Sònia i Natàlia i us presentem el nostre joc dedicat al dret a una alimentació saludable mitjançant una piràmide d'aliments on volem treballar els bons hàbits i una dieta sana i equilibrada.

viernes, 2 de diciembre de 2011

El dret a una alimentació saludable



NOM ACTIVITAT : El dret dels infants a una alimentació saludable


EDAT: 6 anys
N º PARTICIPANTS: 20 o els que hi hagi a la classe

OBJECTIUS:
Conèixer els diferents aliments
Diferènciar els aliments saludables dels insaludables
Aconseguir una alimentació adequada
Relacionar els aliments en el lloc adient
Adquirir hàbits saludables




CAPACITATS:
Observar i explorar l'entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de
curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i
culturals.
Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la
resolució pacífica de conflictes.




Metodologia
Introducció d’hàbits saludables utilitzant  bits i reconèixer diferents aliments a partir de dibuixos .


Desenvolupament:El que volem aconseguir es introduir “ el dret a una alimentació saludable...”Primer que tot farem 6 grups de 3 participants repartint gomets de 3 colors (roig,verd i blau) posarem els gomets a sobre de la taula i els nens agafaran un color i desprès els agruparem per colors, un cop formats els grups elegiran un representant, que serà el que posarà les fitxes depenent de la resposta que elabora el grup.
El joc consistirà,en posar-se d’acord tots els membres dels grups de les parts en que està dividida la piràmide, de quins aliments van a cada grup i, quan ja ho tinguin clar,  agafaran 2-3 aliments de cada grup d’aliments en que està dividida  la piràmide,dins de la caixa que està a sobre de la taula del tutor , i amb una enganxina posaran els aliments allí on tinguin que anar depenent del grup al que pertanyen.




Recursos: Una piràmide feta de cartolina , diferents aliments retallats i plastificats.

Temps:
25 minuts
Espai
Espai: l’aula


OBSERVACIÓ
I
AVALUACIÓ
Conceptes
SI
NO
Ha assolit el concepte d’hàbits saludables


Ha reconegut els diferents aliments.


Ha respectat el torn dels seus companys


Ha adquirit l’objectiu del joc



Atenció a la diversitat i sense variants. Aquesta dinàmica es pot fer per ella mateixa amb els nens discapacitats si la discapacitat es estàtica mourem la piràmide dels aliments a la seva alçada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario