El dret a una alimentació saludable

Hola !!
Som Eugènia , Sònia i Natàlia i us presentem el nostre joc dedicat al dret a una alimentació saludable mitjançant una piràmide d'aliments on volem treballar els bons hàbits i una dieta sana i equilibrada.

viernes, 2 de diciembre de 2011

ANNEX


El dret a una alimentació saludable

 Piràmide dels aliments


Annex:  Fitxa descriptiva i de construcció del material o joc.

a)      Característiques: Material, seguretat.

Hem utilitzat material fungible com: cartolines aironfix  colors de ceres paper d-4 I plàstic per a plastificar I goma autoadhesiva.
Els dibuixos dels diferents aliments tenen una mida prou gran per a no tenir cap problema per empassar-se’l. No és tòxic i es pot aprofitar per a fer altres activitats com ara : diferenciar colors formes …

b)     Tipus de joc  En funció de l’edat

Aquest joc  va adreçat a infants de 6 anys que està dins de l’etapa preoperatòria (2 – 7 anys ) adquireix el llenguatge oral pot pensar l’efecte de les seves possibles
accions sense necessitat d’actuar-les; i pot establir distància de situacions o problemes
immediats, passant-los a altres moments. L’Infant desenvolupa la seva capacitat simbòlica  per evocar situacions o objectes absents es manifesta per mitjà de la imitació diferida, de la imatge mental, del joc simbòlic, del dibuix i, finalment, es consolida el llenguatge oral.
Aquest joc desenvolupa les capacitats cognitives dels infants ,així  podrem  anar introduint els drets que tenen contemplats als articles:
-          Article 24, dret a la salut i als serveis sanitaris
Article 27, determina el dret de l’Infant a tenir un nivell de vida adequat per desenvolupar-se físicament, mental, espiritual,moral i social.


            c) Explicació de les passes realitzades per a construir el material de joc. Afegiu dibuixos per a il·lustrar-ho.

Primer que tot ens vam llegir la convenció sobre els drets dels infants de 1989, on varem trobar els articles 24 i 27 on ens parla dels drets que volem treballar per mig de la nostra piràmide alimentària.
Desprès vam buscar diferents dibuixos d’aliments en blanc i negre que nosaltres mateixes hem pintat amb colors de cera, hem retallat i posteriorment plastificat.
També vam buscar una piràmide senzilla per als nens, la qual vam dibuixar en cartolina tallar i plastificar. Vam unir les parts de la piràmide amb cuquets de diferents colors i fàcils de manipular.
El blutack l’hem elegit perquè es fàcil de manipular , no taca i ens serveix per adherir les figures al lloc que volem i si ens equivoquem podem rectificar sense fer malbé el material.
Hem decorat una caixa reciclada i l’hem fet amb colors vistosos per guardar els dibuixos.

3 comentarios:

  1. Hola xiques! Sóc Siham. M'agradat el vostre joc perque treballa diversos aspectes educatius com l'alimentació, els hàbits, el llenguatge... a més a més m'agradat molt la idea que heu proposat de la variant en anglès! :)

    ENHORABONAA!!!

    ResponderEliminar
  2. LA PIRÀMIDE DE L'ALIMENTACIÓ

    La piràmide alimentària és un joc on es veu com alimentar-se des del més recomanable per a la salut fins al menys nutritiu. És un recurs didàctic que es proposa com a guia dietètica per a la població o un sector de la població (nens, joves, adults, ancians, etc.).
    La piràmide va dels aliments que són més saludables i que n'hem de menjar més, i dels aliments que no són tan saludables i que n'hem de menjar menys vegades.
    Els aliments estan classificat segons el que ens aporten al nostre cos: hidrats de carboni, vitamines i minerals, proteïnes i greixos.
    El fet de jugar a un joc, de repartit tots els aliments, per grups o individual de pensat a quin lloc de la piràmide els haurien de col•locar es una manera molt educativa per a ensenyar l’alimentació saludable als infants. D’assolir el concepte d’hàbits saludables, de reconèixer els diferents aliments. Aquest joc desenvolupa les capacitats cognitives dels infants.
    L’Infant desenvolupa la seva capacitat simbòlica per evocar situacions o objectes absents es manifesta per mitjà de la imitació diferida, de la imatge mental, del joc simbòlic, del dibuix i, finalment, es consolida el llenguatge oral.

    Marisa Salaet Ferrès

    ResponderEliminar
  3. Hola xiques!!!! la piràmide de l'alimentació m'ha agradat bastant, perquè és una manera de conscienciar als nens en una alimentació saludable i conèixer diferents tipus d'aliments que tenen al seu abast. I la seva variant amb anglès és una bona forma de incentiva l'anglès mitjançant el joc que és on els nens aprenen més.
    Enhorabona!!

    PD: Sóc María García

    ResponderEliminar